RSS

Poate fii justificata hotia, in unele cazuri?

17 Apr

hotii1

Hotii sunt de mai multe categori, de exemplu sunt persoane care fura pentru ca pur si simplu nu au ce sa manance (cei saraci), alti fura pentru a se imbogati iar o alta categorie sunt cei cleptomani.

Aproape toti cand am fost copii am luat fructe de la vecinul fara ca vecinul nostru sa aiba cunostinta de asta. Un copil isi insuseste un lucru in necunostinta de cauza pe cand un adult isi insuseste un lucru in cunostinta de cauza.

Credeti ca este vre-o diferenta intre aceste doua cazuri sau poate fii numit furt doar din partea unui adult?

Poate fii numit hot doar cel ce a furat un diamant si cel ce a furat un ac nu?

Ati fost vre-o data victima unui hot?

 
21 comentarii

Scris de pe 17/04/2009 în diamante, frauda, minciuna

 

21 de răspunsuri la „Poate fii justificata hotia, in unele cazuri?

  1. Linuxwd

    17/04/2009 at 13:39

    Din fericire nu am fost victima unui hot insa in opinia mea furtul nu are scuza, indiferent de gravitatea acestuia sau indiferent din partea cui este facuta aceasta actiune. Exista foarte multe optiuni prin care se poate evita furtul.

     
  2. vasi

    17/04/2009 at 14:02

    Linuxwd, la fel si in opinia mea indiferent de gravitatea furtului, nu este scuza.

     
  3. Lisandru Cristian

    17/04/2009 at 17:26

    Furtul nu poate fi justificat niciodată…

     
  4. vasi

    17/04/2009 at 17:30

    Lisandru Cristian, ai perfecta dreptate

     
  5. Andrei

    21/04/2009 at 12:26

    Nu poate fi justificată !

     
  6. vasi

    21/04/2009 at 12:50

    Andrei, de parerea asta sunt si eu

     
  7. ZeroNews

    22/04/2009 at 12:34

    De exemplu furt poate fi considerat si daca gasesti un lucru care nu iti apartine. Nu ma refer la bani, ai caror detinator e greu sa il afli, ci la acte, portofel, geanta samd. Furtul e furt, indiferent de pozitia sociala a celui care il comite.

     
  8. alexxutzu

    22/04/2009 at 18:53

    de mic inveti nu? 😀

     
  9. vasi

    23/04/2009 at 07:22

    alexxutzu, nu prea inteleg intrebarea ta, fii mai explicit:)

     
  10. alexxutzu

    23/04/2009 at 09:52

    ziceam ca sunt muuulti puradei care invata de mici cum sa fure, nu e vb de mine sau de tine care luam un mar. daca ti-e lene sa muncesti atunci furi nu? este mai simplu….

     
  11. vasi

    23/04/2009 at 19:13

    alexxutzu , tu crezi ca a lua un mar nu e furt?

     
  12. alexxutzu

    24/04/2009 at 06:38

    normal ca este furt, dar eu nu ma refeream la un copil normal, ci la un caz in care ramai fara ultimii bani de salariu sau ceva din casa la un bairam. orice iei fara a cere si fara a ti se da voie sa iei se considera furt!

     
  13. vasi

    24/04/2009 at 10:17

    alexxutzu, acuma imi este mai clar saspunsul tau:)

     
  14. Domnisoara D

    24/04/2009 at 19:19

    furtul este furt insa,se pot acorda circumstante atenuante:cel care fura diamantul nu il fura pentru ca nu are ce manca ci pentru a-si inmulti ceea ce are deja…cel care fura un mar il fura de foame si poate ca este ultima solutie…spunea cineva o chestie ca atunci cand vedem cersetori pe strada le zicem sa se duca la munca dar cine angajeaza un om murdar si cu stomacul lipit de spate?putini spre deloc

     
  15. agkelos

    24/04/2009 at 20:46

    Furtul nu are scuza, dar nici nu ar trebui sa judecam faptasul prea aspru. Furtul e doar o actiune care poate avea diferite surse. Foamea, lacomia, cleptomania sunt doar cauze superficiale. Sunt cauze dar in acelasi timp sunt efecte ale societatii in care traim. Daca e sa judecam hotul, trebuie sa pedepsim si sistemul nu doar un produs al acestuia. Hotul e doar un produs, iar pedepsind produsul nu putem inlatura cauza.

     
  16. Simplu

    26/04/2009 at 12:28

    Nu cred ca, conteaza in vre un fel ce si cum furi. Furi deci esti hot..
    Bine eu unu’ am o oarecare indulcgenta pentru cei ce fura de foame, dar asta depinde si de ceea ce fura. Parca altfel e cand fura din piata un fruct ceva si cu totu’ altceva cand fura bani sau da in cap unui om.

     
  17. DianaEmma

    26/04/2009 at 16:26

    Disperarea si cleptomania (nu se poate controla) justifica, dar nu scuza, nu fac fapta rea din buna.
    Sunt doar oameni care trebuie cumva ajutati, dar totusi trebuie facuti constienti de gravitatea faptelor.

    De furat mi s-a furat un singur lucru: o pereche de cercei de aur, primiti de la nasa mea, destul de valorosi… eram in generala, mi se stricase incuietoarea la unul din ei, i-am scos si i-am pus in penar. La mintea mea de clasa a 6-a nu m-am gandit ca i-ar putea fura cineva; mai ales din clasa. Si iata ca m-am intors din pauza si disparusera. Si nimeni n-a recunoscut nimic si nici nu a zis ca a vazut pe cineva. De atunci am invatat sa am mare grija de lucrurile mele.

     
  18. vasi

    26/04/2009 at 18:27

    Simplu, corect

    DianaEmma, sunt perfect de acord cu a doua fraza, asa ar trebui sa se procedeze

    agkelos, ai judeca pe alti nu ne apartine noua, ii cine, si stii bine la cine ma refer

    Domnisoara D, solutia o avem dar din nefericire cum spuneai si tu, se feresc sa le dea o mana de ajutor astfel de persoane defavorizate

     
  19. agkelos

    27/04/2009 at 21:50

    vasi, ai dreptate. Nu e treaba noastra sa judecam.

    Referitor la furt, oare cati din noi se pot considera cinstiti? Cati dintre noi nu au furat niciodata?

    Imi vin in minte doua exemple. Cand eram mic mergeam cu prietenii intr-o livada apropiata si mancam cirese. Eram doar un copil, o faceam pentru ca o faceau si altii, dar tot furt se cheama. Oare exagerez daca spun ca mai mult de jumatate din cei care citesc ceea ce scriu acum au trecut prin ceva asemanator? Si oare cati vad asta intr-adevar ca un furt?

    Un alt exemplu, arhidiscutat si cu zeci de pretexte e softul piratat si continutul multimedia (muzica, filme). Oare cati din noi nu ne uitam la filme downloadate de pe torrent sau DC? Oare nu suntem tot hoti?

    E foarte usor sa ii aratam cu degetul pe cei care fura in alt fel decat o facem sau am facut-o noi. Totusi, cel putin ocazional, ar trebui sa ne oprim si sa ne gandim ca nici noi nu suntem altceva decat niste hoti. Suntem hoti pentru ca asta e trendul, dar orice scuza am avea pentru softul piratat, pentru muzica sau filmele descarcate ilegal, tot hoti suntem.

     
  20. vasi

    28/04/2009 at 11:11

    agkelos, aici iti dau perfecta dreptate, nici nu m-am gandit atat de profund la ceea ce fac de fapt pe internet. Nu am vrut sa ii judec pe hotii si nici nu ii judec, vroiam sa dezbat subiectul acesta sa vad mai multe pareri cu privire la la hotii.

     
  21. MRcrispy

    25/05/2009 at 10:33

    Cand nu merge cu cersitul… :))

     

Lasă un răspuns

 
